תהליך בניית אתר באלמנטור
תהליך בניית אתר אינטרנט יכול להיות תהליך מעייף ומורט עצבים אך ברגע שמבצעים את התהליך נכון אז העבודה הופכת להיות יותר קלילה ויותר כייפית ומתוות דרך. לאחר ניסיון של שנים אני מגיש לכם את אבני הדרך של תהליך בניית אתר אינטרנט בוורדפרס ואלמנטור. כך תעשו זאת נכון…
תהליך בניית אתר וורדפרס/אלמנטור – לגזור ולשמור
תחילת התהליך
– פניה מצד הלקוח (טלפון / מייל / ליד מהאתר / ליד מהפייסבוק או אינסטגרם / פניה ישירה)
– שיחת היכרות עם הלקוח
– שליחת טופס אפיון ללקוח
– פגישת עבודה ראשונה (אפיון) – פגישה בתשלום
– אישור אפיון של הלקוח
– מתן הצעת מחיר
– אישור הצעת המחיר ע"י הלקוח (בד"כ מו"מ עד לאישור) – אישור בכתב עם חתימה
– חתימת חוזה בניית אתר
– אבן דרך I – קבלת מקדמה של לפחות 25% ממחיר התמורה
א. תכנון ואסטרטגיה – רכיבי מידע וארכיטקטורת מידע
ב. אפיון UX – User Experience
ג. בניית וויירפריים – (מבנה בלוקים)
ג. עיצוב UI – User Interface
ד. עיצוב דף ראשי, דף פנימי, דף יצירת קשר
ה. שליחה ללקוח לאישור
ו. סבב תיקונים במידת הצורך
ז. קניית דומיין
ח. רכישת חבילת אכסון
ט. ריכוז כל הסיסמאות והקישורים ומידע על הדומיין והאכסון בכספת
י. שיוך הדומיין לחבילת האכסון
יא. פתיחת סביבת עבודה בשרת
יב. התקנת וורדפרס והגדרות של המערכת (קריאה, כתיבה, פוסטים, מבנה קישורים, תאריך וכל ההגדרות הקשורים למערכת)
יג. התקנת אלמנטור + אלמנטור פרו
יד. התקנת תוספים משלימים (תוספי עזר, תוספי אופטימיזציה, תוספי אבטחה)
טו. עדכון תוספים במידת הצורך
טז. יצירת דפים עבור האתר
יז. יצירת תפריט
יח. התחלת עבודה עם אלמנטור ויישום העיצוב
יט. יצירת טמפלייט הדר ופוטר באלמנטור
כ. יצירת עמוד ראשי באלמנטור
כא. יצירת דפים פנימיים (אודות, גלריה, צור קשר…)
כב. העלאת תכני האתר (מה שנקבע עם הלקוח)
כג. במהלך העבודה לוקח בחשבון אופטימיזציה (לדוגמא: תמונות דחוסות בגדלים נכונים), הנגשה, ואבטחה
כד. בדיקות – בדיקה ויזואלית של מראה האתר, ריספונסיביות, שגיאות בקונסול וכו'…
כה. מסירת האתר ללקוח לקבלת פידבק
כו. אבן דרך II – תשלום שני 50% מהמחיר שסוכם
כז. סבב תיקונים… ראשון, שני, שלישי
כח. הגדרות יואסט או תוסף קידום אחר לדפים.
כט. אופטימיזציה לאתר ובדיקות טעינת האתר
ל. גביה וגמר חשבון (לא שולמה התמורה המלאה עבור האתר = הלקוח לא מקבל את האתר, יש לעגן זאת בחוזה שנחתם מול הלקוח)
לא. העברת האתר לפרודקשיין (אתר חי)
לב. מבצע גיבוי לאתר (כל קבצי האתר כולל מסד נתונים)
לג. מפקיד את הכסף בבנק (חשבון עסקי)
לסיכום:
לסיכום: אם מבצעים את התהליך נכון לא נלך לאיבוד אז התוצרים שלנו יהיו טובים יותר