הפיקסל של פייסבוק
יש לכם אתר אינטרנט ואתם גם משתמשים בפייסבוק? אתם חייבים לערוך היכרות עם הכלי פיקסל פייסבוק. אם אתם מכירים אותו והטמעתם כבר ? מעולה. אם אתם עדיין לא מכירים או שעדיין לא הוספתם אותו לאתר האינטרנט שלכם, סביר להניח שהמאמר הזה מיועד עבורכם ובשבילכם. וכדאי שתזדרזו להוסיף את הפיקסל של פייסבוק לאתר שלכם.
הפיקסל מהווה עוגן חשוב מאוד בכל מה שקשור לפעילות הפרסומית בפייסבוק וניהול הקמפיינים שלך. בפיקסל נעוץ כל היתרון של פייסבוק על פני פלטפורמות פרסום אחרות.
בפייסבוק כידוע הפרסום עובד. ולא רק שעובד הוא הכי הרבה עובד, הפייסבוק היא הפלטפורמה והכלי הכי חזק מבין המדיות החברתיות היום. פעילות פרסומית בפייסבוק כללה תמיד שני אלמנטים: צביעה של קהל ומעקב אחר המרות. על מנת לאפשר לפייסבוק לדעת מי נכנס אליכם לאתר שלכם ולאפשר לכם לפרסם לאותו משתמש ספציפי, בעלי אתרים צריכים להטמיע קוד באתר.
הקוד מחבר בין האתר שלכם לבין הלקוח כשפייסבוק עומד בתווך ומאפשר לצבוע/לסמן אנשים שמגיעים אליכם לאתר או לדף נחיתה חיצוני. יותר מאוחר הצביעה הזו תאפשר למפרסם ליצור קבוצה של אנשים שהגיעו לאתר ולחשוף לפניהם פרסומות מתואמות בתחומי הענין שלהם. או לוודא שלא מפרסמים להם. דבר זה נקרא רימרקטינג – שיווק חוזר (יש גם שמשתמשים במונח ריטרגטינג).
אם אתם מעוניינים לעקוב אחר פעילויות המשתמשים באתר האינטרנט שלכם, בין אם זה בלוג, אתר אינטרנט תדמיתי או אתר אינטרנט של מסחר אלקטרוני. מעקב אחר המשתמשים יכול להתבצע על ידי פעילויות שונות – השארת טופס יצירת קשר, חיפוש באתר, הוספה לסל קניות ועוד.
טיפ מנצח:
גם אם הפלטפורמה העיקרית שלכם אינה פייסבוק, אלא גוגל או אחרות, עדיין אפשר להשתמש בפייסבוק בתור כלי תומך לרימרקטינג – שיווק מחדש. לא משנה מאיפה אתם מביאים את הטראפיק המדויק שלכם, בעלות נמוכה אפשר בקלות להמשיך את רצף הפרסום באמצעות רימרקטינג בפייסבוק.
למעשה, אתם יכולים לדעת בדיוק רב כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מי מהם הגיע לדף הראשי, מי צפה בעגלת קניות, כמה כסף האתר שלכם מכר ללקוחות, מעקב אחר המרות אחרות באתר ועוד.
מהו הפיקסל של פייסבוק ?
פיקסל פייסבוק הוא כלי המאפשר לכם למדוד את פעולות ותנועות המשתמשים באתר שלכם לצורך שליחתם למערכת ניהול הפרסום של פייסבוק. הדבר מאפשר, לבנות קהלים מותאמים, לעקוב אחר פעילויות באתר ואפשרויות נוספות. פעולות שנשלחות אל מערכת הפרסום של פייסבוק נקראים "אירועים".
למעשה, ניתן לדעת בדיוק רב כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מי מהם הגיע לדף הראשי, מי צפה בעגלת קניות, כמה כסף האתר שלכם מכר ללקוחות, מעקב אחר המרות אחרות באתר ועוד.
הנה מספר דוגמאות של קהלי יעד (כמובן שהכל תלוי בדרישות שלכם):
אנשים שהגיעו לדף הראשי אך לא המשיכו הלאה.
אנשים שהשאירו פנייה באתר ונחתו בדף "תודה".
אנשים שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות ונטשו את העגלה.
אנשים שהגיעו לדף תשלום ולא רכשו.
אנשים שמילאו פרטים בטופס רשימת הדיוור.
אנשים שביצעו חיפוש באתר.
ועוד..
בנוסף, ניתן ליצור מודעות ייחודיות עבור כל קהלי היעד הללו וליצור עבורם את מודעות ופרסומות מותאמות ביותר כדוגמת שיווק מחדש (רימרקטינג/ריטרגטינג) רגיל או דינאמי. כמו כן, ניתן למטב את הקמפיין לפי סוגי המרות באתר וכך לשנות את האופן של התשלום.
המידע שעובר דרך הפיקסל בחזרה לפייסבוק נוגע בשלושה דברים עיקריים: מי ביקר באתר שלי ?, מה גרם לו להגיע לשם ? ומה הוא עשה באתר ?
טיפ מנצח:
זיהוי הגולשים של הפיקסל אינו מוגבל לתנועה המגיעה רק מפייסבוק. הפיקסל מסוגל לזהות ולצבוע תנועה שמגיע לאתר מכל מקור (קמפיינים בגוגל או מקורות אחרים, דיוורים, תנועה ישירה, ממדיות חברתיות כאלו ואחרות – אינסטגרם, לינקאדין, יוטיוב,טוויטר…), ובלבד שהגולש מחובר לפייסבוק באותו מכשיר/דפדפן.
יתרון נוסף טמון בכך שפייסבוק יודעת לזהות מהיכן הגיע הגולש ומאיזו מערכת ממחשב שולחני, לפטופ, מובייל וכו' לבצע הצלבות ולא לספור את אותו גולש פעמיים.
הפיקסל, וגם פייסבוק לצורך העניין, לא יודעים לבד מה אנו מגדירים כפעולת המרה, ולכן צריך 'להסביר' זאת למערכת באמצעות הגדרה נכונה.
הדרך הפשוטה ביותר לעשות את זה היא להגדיר "המרה מותאמת אישית" (Custom Conversion) המבוססת על ביקור בעמוד מסוים לדוגמא: עמוד צור קשר, עמוד הרכישה, עמוד סליקת כרטיס האשראי…
הדרך השנייה לעשות זאת היא על ידי הטמעת איוונטים (Standard Events) במצבים שונים בהם מתבצעת המרה.
איך ליצור פיקסל פייסבוק בקלות ?
יצירת פיקסל פייסבוק מתבצע על ידי לחיצה על לשונית הפיקסל במנהל המודעות. לאחר שתיכנסו לקישור לחצו על "צור פיקסל", בשלב הבא תצטרכו לספק שם לפיקסל שלכם, ההמלצה היא לקרוא לו בשם האתר או בשם המייצג אתכם או את העסק (תוכלו לשנות את השם לאחר מכן).
בשלב הבא עליכם להסכים לתנאים של פייסבוק ולחצו על צור פיקסל או הבא. פייסבוק תספק לכם קוד אותו יש להטמיע באתר או דרך תוספים אחרים. *זכרו כי תוכלו ליצור פיקסל אחד לכל חשבון מודעות.
כך נראה הקוד של הפיקסל פייסבוק:
ניתן לערוך את קוד הפיקסל פייסבוק בצורה הבאה:
בשורה 11 ובשורה 15 יש לשנות את המילה PIXEL-ID למזהה שקיבלתם דרך הפייסבוק.
לאחר השורה 12, ניתן להוסיף עוד אירועים באתר לדוגמה: הוספה לסל, חיפוש וכדומה.
קוד אירוע והמרה
אירועים הם הפעולות שמתרחשות באתר שלכם על ידי הגולשים של האתר, אירועים יכולים להיות הוספת פריט לעגלה, יצירת קשר, חיפוש באתר או כל אירוע אחר שהגדרתם. בחלק זה נלמד אילו אירועים קיימים בפייסבוק וכיצד להגדיר אותם.
ישנם 9 קודי אירוע שונים שאתם יכולים להשתמש בהם בתוך הקוד:
הצגת תוכן – fbq('track', 'ViewContent');
חיפוש – fbq('track', 'Search');
הוספה לעגלת קניות – fbq('track', 'AddToCart');
הוספה לרשימת משאלות – fbq('track', 'AddToWishlist');
מעבר לקופה לתשלום – fbq('track', 'InitiateCheckout');
הוספת פרטי תשלום – fbq('track', 'AddPaymentInfo');
ביצוע רכישה – fbq('track', 'Purchase');
ליד – fbq('track', 'Lead');
סיום ההרשמה – fbq('track', 'CompleteRegistration');
לכל אחד מההמרות ניתן אף להוסיף ערך להמרה וכן להוסיף את המטבע (לדוגמה שקל, דולר וכד').
בנוסף, ניתן להוסיף מעקב המרה מותאם אישית.
איך להטמיע את קוד הפיקסל פייסבוק באתר שלכם?
לאחר שסיימתם ליצור את קוד הפיקסל שלכם ולהגדיר אותו כמו שאתם רוצים, תצטרכו להטמיע את הקוד באתר שלכם. יש כמה אפשרויות של הטמעת הקוד באתר שלכם:
הטמעת קוד באתר:
קוד פיקסל פייסבוק בתמונה למעלה צריך להיות בין תגי ה- head באתר. כלומרכאן צריך להטמיע את הקוד. על מנת למצוא את האזור באתר בו תוכלו להטמיע את הקוד, יש לפנות אל מנהל האתר שלכם או אם זוהי מערכת CMS כדוגמת וורדפרס, ניתן להטמיע דרך עריכת התבנית או דרך תוסף חיצוני.
מנהל תגיות:
אם אתם משתמשים ב-Google Tag Manager (גוגל תג מנג'ר), יש להטמיע את הפיקסל כך: יצירת תג חדש מסוג Custom HTML > הדבקת הקוד > בחירת מתי התג יחל לפעול (בעת טעינת עמוד או טריגר אחר) > פרסום.
מערכות קוד פתוח (וורדפרס/ג'ומלה/דרופל/וויקס/שופיפיי וכו'…:
ניתן לפעול על פי ההנחיות של פייסבוק.
איך נוודא כי קוד פיקסל פייסבוק הוטמע כמו שצריך באתר והוא פעיל ?
הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא שימוש בתוסף ייעודי לדפדפן הכרום שהוציאו פייסבוק הנקרא "Pixel Helper". לאחר ההתקנה יתווסף אייקון קטן ליד שורת הכתובת ובכניסה לאתר יראה לנו האם יש פיקסל באתר, אילו איוונטים הופעלו בעמוד והאם הם הופעלו בצורה תקינה.
הקוד של פייסבוק פיקסל דומה מאוד ל- גוגל אנליטיקס, לאחר ההטמעה של הפיקסל, ניתן לצפות בנתוני האתר שלכם.
כפי הנראה בעתיד הפיקסל יהפוך בהדרגה להיות כלי תומך ומשלים (אולי בעתיד אף חלופי) לגוגל אנליטיקס בכל הקשור לניטור פעולות הגולשים באתר.
מנהל יותר מלקוח/עסק אחד בחשבון?
באופן כללי רצוי להפריד בין חשבונות פרסום של עסקים שונים, במיוחד אם אתם מספקים שירותי פרסום, אבל גם אם יש לכם כמה עסקים. למטרה הזו בדיוק יצרו פייסבוק את ממשק ה-Business Manager שמאפשר לפתוח כמה חשבונות פרסום נפרדים תחת בעלות אחת ובנפרד מהפרופיל הפרטי.
אם בכל זאת החלטתם לנהל כמה עסקים או לקוחות תחת חשבון פרסום אחד – מומלץ, פיקסל אחד לחשבון, ועתה תידרש עבודה יסודית בבניית הקהלים ויעדי ההמרה על מנת להפריד בין העסקים השונים.
האם מספיק לשים את הפיקסל באתר בשביל לצבוע קהלים ולספור המרות?
התשובה היא: לא.
צריך להבדיל בין הפיקסל עצמו, שהוא בסופו של דבר כלי לצבירת מידע, לבין הגדרות מסוימות במערכת הפרסום שמורה לפייסבוק מה לעשות עם המידע שהתקבל.
חשוב להבין – שום דבר לא יקרה אם רק תשימו את הפיקסל באתר ולא תעשו שום פעולה נוספת מעבר לכך. הפיקסל אמנם יצבור מידע , אך בהיעדר הגדרות נוספות או פעולות אין לו שום דבר לעשות עם המידע הזה.
על זה נאמר: "מה הועילו חכמים בתקנתם ?"
יש פיקסל, יש יעדי המרה בחשבון ויש לידים, אבל אין דיווח על המרות בקמפיין!
גם אם חשבנו שביצענו הכל נכון, לפעמים יש כמה ניואנסים שחשוב לשים לב אליהם לב. הדבר הראשון שנבדוק: האם הפעלנו ברמת המודעה את מעקב ההמרות? מסיבה לא ברורה, פייסבוק מאפשרת להגדיר במודעה לא לבצע מעקב המרות, ובמקרים מסוימים כשמקימים מודעה חדשה האופציה הזו מסומנת כברירת מחדל.
סיבות נוספות יכולות להיות:
1. הגדרה לא תקינה של יעד ההמרה.
אם הגדרתם המרה מותאמת אישית (custom conversion) בידקו שלא טעיתם בכתובת העמוד שמוגדר כיעד ההמרה.
טיפ מנצח:
לאחר הגדרה של המרה מותאמת אישית על בסיס הגעה לעמוד התודה, היכנסו לעמוד ובצעו רענון. לאחר מכן, בצעו רענון במסך ההמרות במנהל המודעות. אם ההגדרה תקינה – יעד ההמרה שלכם יידלק בירוק וכך שתדעו שהוא מוגדר נכון.
2. מקורות תנועה שאינם מפייסבוק.
אם אתם מפרסמים במספר מקומות ייתכן וההמרות שקיבלתם כלל לא הגיעו מהפרסום. רצוי שתעקבו אחר התנועה לאתר או דף הנחיתה שלכם באמצעות מערכות נוספות כמו גוגל אנליטיקס על מנת לוודא ולהיות בטוחים במקורות התנועה שלכם.
לסיכום:
גם אם הכל מוגדר כראוי, בסופו של דבר מדובר במערכות מורכבות המבוססות בין השאר על תקשורת בין מחשבים, ולפעמים ישנם שיבושים. הנתונים לעולם לא יהיו מדוייקים ב-100% ולכן תמיד מומלץ להצליב את המידע שקיבלתם ממערכת הפרסום של פייסבוק למערכות מדידה אחרות כמו אנליטיקס ומערכות נוספות עד כמה שניתן.